Kazalo:
- A) RAZLAGA VSEBINE DNEVA
- B) UVODNA DINAMIKA
- C) POGOVOR OB SVETOPISEMSKEM ODLOMKU DNEVA (Jn 2,1-11)
- D) POGOVOR OB POSNETKU O PRIPOROČANJU SVETNIKOM
- E) MOLITEV OB VREDNOTI PRIPOROČANJA SVETNIKOM
- F) IGRE NA TEMO PRIPOROČANJA SVETNIKOM
A) RAZLAGA VSEBINE DNEVA
Vrednota: PRIPOROČANJE SVETNIKOM
Simbol: TELEFON
Svetopisemski odlomek: Marija v Kani Galilejski prosi Jezusa (Jn 2,1-11)
Povzetek zgodbe
Pripovedovalki Anja in Tina s kolesi romata po Grozdetovih poteh. Pri lesenem križu blizu Mirne srečata starejšo gospo, ki je bila ena izmed otrok, ki so ob nabiranju zvončkov našli Lojzetovo truplo. Pot nadaljujeta proti Zaplazu. Ker sta močno žejni, Lojzeta prosita za vodo in jo takoj zatem po dobroti drugega romarja tudi dobita.
Ko prispeta do cerkve, se bl. Lojzetu Grozdetu vsaka priporoči s svojimi prošnjami. Čutita njegovo prisotnost in v njem prepoznata prijatelja, h kateremu se lahko zatečeta po pomoč pri priprošnjo. Domov se odpravita z občutkom Božjega miru v srcu.
Razlaga vrednote
Svetniki, ki so v zemeljskem življenju prosili Boga za druge in jim pomagali, svoje delo nadaljujejo tudi v nebesih. Takšna je zgodovinska izkušnja celotne krščanske duhovnosti, zato se že od samih začetkov krščanstva priporočamo svetnikom in oni pri Bogu prosijo oz. posredujejo za nas. To njihovo posredovanje imenujemo tudi priprošnja ali sredniška molitev (KKC 2634).
Gotovo je Jezus edini srednik med Bogom Očetom in nami ljudmi in vse molitve, ki so namenjene Bogu, »potujejo« prek Jezusa (prim. KKC 2634 in 1 Tim 2). Vendarle lahko ljudje k Bogu molimo tudi za druge ljudi in tako na nek način okrepimo molitev drugega in ga priporočimo Bogu: »Posredovati, prositi v prid drugega je od Abrahama dalje lastno srcu, ki je uglašeno po Božjem usmiljenju […] V priprošnji tisti, ki moli, ne gleda nase, temveč raje na druge.« (KKC 2635) Ker so svetniki bolj združeni s Kristusom in so mu bližje, je njihova priprošnja močnejša in se jim zato tudi bolj priporočamo. (prim. KKC 956) Sv. Dominik je svojim bratom na smrtni postelji rekel: »Ne jokajte, po smrti vam bom v večjo korist in vam bom učinkoviteje pomagal, kakor sem vam mogel v življenju.« Sv. Terezija Deteta Jezusa pravi: »Nebesa bom preživljala tako, da bom delala dobro na zemlji.« Med vsemi svetniki je naša največja priprošnjica, ki se ji tudi najbolj priporočamo, Jezusova mati Marija. Ona je Jezusu najbližje in Jezus nam jo je na križu vsem izročil za duhovno mater.
Na Marijino posredovanje pri Jezusu kaže tudi odlomek dneva o čudežu v Kani Galilejski.
Večkrat se pojavi misel, da s pobožnostjo do svetnikov zmanjšujemo pobožnost do Jezusa Kristusa. V ozadju takšnega »strahu« je matematična miselnost. Pri denarju in materialnih dobrinah je res tako, da tisto, kar damo enemu, drugim ne moremo več dati. Toda drugače je pri duhovnih dobrinah in vrednotah: čast, ki jo izkažemo odposlancu, ni odtegnjena državi ali vladarju, ki ga odposlanec zastopa. Kar damo svetnikom, je dano tudi Kristusu, ki je njihov kralj (prim. svetniki.org/zatekanje-k-priprosnji-svetnikov).
Pri razglasitvi svetniškega kandidata za svetnika je potreben naravoslovno potrjen čudež. Zagotovo si želimo, da bi z oratorijem o Alojziju Grozdetu spodbudili priporočanje njemu in drugim slovenskim svetniškim kandidatom, da bi se na njegovo/njihovo priprošnjo zgodil čudež v našo korist in Božjo slavo.
Razlaga svetopisemskega odlomka dneva
Tretji dan je bila svatba v galilejski Kani in Jezusova mati je bila tam. Na svatbo so bili povabljeni tudi Jezus in njegovi učenci. Ko je vino pošlo, je rekla Jezusu njegova mati: »Vina nimajo.« In Jezus ji je dejal: »Kaj imam s teboj, žena? Moja ura še ni prišla.« Njegova mati je rekla strežnikom: »Kar koli vam reče, storite.« Tam pa je stalo šest kamnitih vrčev za judovsko očiščevanje; držali so po dve ali tri mere. Jezus jim je rekel: »Napolnite vrče z vodo!« In napolnili so jih do vrha. Nato jim je rekel: »Zajemite zdaj in nesite starešini!« In nesli so mu. Ko je starešina pokusil vodo, ki je postala vino, in ni vedel, od kod je – strežniki, ki so zajeli vodo, pa so vedeli –, je poklical ženina in mu rekel: »Vsakdo postreže najprej z dobrim vinom, in ko se ljudje napijejo, s slabšim, ti pa si dobro vino prihranil do zdaj.« Tako je Jezus v galilejski Kani naredil prvo od znamenj in razodel svoje veličastvo in njegovi učenci so verovali vanj. (Jn 2,1-11)
Odlomek o Jezusovem prvem čudežu je zelo bogat in ga lahko razlagamo z veliko različnih vidikov. Pomembna je simbolika vode, ki lahko pomeni tuzemskost, našo človeško naravo, ter vina, ki je bilo skozi vso zgodovino praznična pijača, povezana z nadzemskim. Pomanjkanje vina na svatbi zato lahko pomeni pomanjkanje pristne vere in povezanosti z Bogom. Vrči vode, ki jih Jezus spremeni v vino, so lahko naša vera zaradi tradicije in navade, ko npr. hodimo k maši, ker se k maši pač hodi, ko molimo občasno in še to ne vemo točno, zakaj … Jezus spremeni vodo, to našo versko medlost, v živo in osebno vero, ki osebni stik z Bogom.
Za naš razmislek ob vrednoti priporočanja svetnikom pa je v odlomku še pomembnejša vloga Marije kot naše prve priprošnjice. Marija je takoj opazila, kaj se dogaja. Še preden bi ji kdo karkoli rekel, o pomanjkanju vina že obvesti Jezusa in ga prosi v imenu mladoporočencev. Ne ve, kaj bo storil Jezus, a ima neomajno vero, da lahko in da bo rešil situacijo. In še dobro, saj lahko iz Jezusovega odziva sklepamo, da brez Marijine prošnje verjetno ne bi posredoval s čudežem. V tem dogodku imamo torej ohranjeno poročilo in dokaz, da Marija pri Jezusu posreduje s prošnjami za ljudi in da jo Jezus rad usliši. Zato pravimo, da je Marija naša prva priprošnjica. Še zdaleč pa ne edina. Izkušnja Cerkve skozi vso zgodovino je bila, da je priporočanje svetnikom lahko pot do Jezusa in da je njihova priprošnja za dejansko učinkovita. Tako kot je bila Marijina v Kani Galilejski.
Razlaga simbola
Ko se v molitvi priporočamo svetnikom, jih kličemo na pomoč in prosimo, da bi pri Bogu posredovali za nas. Telefon je sodobno orodje za klicanje, komunikacijo, posredovanje, pogovor in prošnjo za pomoč. Tako kot molitev povezavo vzpostavi takoj.
(Pametni telefoni seveda ponujajo še vse kaj drugega: igrice, družabna omrežja, internet … Zato je naš simbol telefon oz. mobitel na tipke, ki omogoča samo glasovno klicanje.)
B) UVODNA DINAMIKA: PRIPROŠNJIKI ZA NAŠE TEŽAVE
Vsak na listek napiše eno svojo aktualno težavo (brez podpisa), tako da nadaljuje stavek »Trenutno me najbolj muči …«. Listek prepogne in odloži na dogovorjeno mesto, npr. na sredino kroga, če animatorji sedijo v krogu. Listke zmešamo in nato razdelimo med animatorje tako, da vsak izžreba enega. Naloga vsakega animatorja, ko prejme nek listek je, da skuša s pomočjo svojega pametnega telefona odkriti, kateri svetnik bi bil lahko priprošnjik za težavo svojega soanimatorja. Pod aktualno težavo svojega soanimatorja torej napiše, kdo bi lahko bil za omenjene težave priprošnjik in kratko molitev ali priprošnjo k njemu. Poudarimo, da se lahko na svetnike sicer vedno obračamo z različnimi prošnjami, nekateri so pa še posebej znani za kakšno področje.
Ko udeleženci zapišejo na listek kratke molitve, odložijo listke nazaj na dogovorjeno mesto – v sredino kroga, okrog sveče. Zatemnimo prostor, v sredino prižgemo svečo, nato pa povabimo udeležence, da pristopijo in poiščejo vsak svoj prvotni listek – listek z njegovo težavo. Medtem lahko pojemo kakšno umirjeno pesem (npr. taizejski spev “Bog je ljubezen”). Nato jih v nekaj trenutkih tišine povabimo, da najprej preberejo, katerega priprošnjika jim je nekdo predlagal, in še sami dodajo tiho molitev k njemu. Med tem lahko predvajamo mirno instrumentalno glasbo.
Na koncu udeležence povabimo, da vsak prebere svetnika, ki mu ga je soanimator zapisal, in skupaj odgovorimo: »Prosi za nas!« S tem se obračamo na vse svetnike – za svoje težave in težave drugih v skupini. Ustvarimo litanije svetnikov »naše skupine«. Zaključimo z vzklikom: »Vsi Božji svetniki in svetnice – prosite za nas!« in znamenjem križa.
Kot alternativo uporabi telefonov lahko uporabimo tudi kartončke, ki jih najdemo med e-gradivi za katehezo petega dne tretjega triletja. Kartončke v tem primeru razporedimo po sredini kroga. Vsak animator je povabljen, da najprej prebere težavo svojega soanimatorja, odloži ta listek na “varnem” mestu, nato pa pristopi v sredino in si ogleduje kartončke – in izmed teh izbere najprimernejšega priprošnjika. Ostalo izvedemo enako kot ob uporabi telefonov (t. j. zapis prošnje, molitve, litanije …).
C) MOLITEV OB VREDNOTI PRIPOROČANJA SVETNIKOM
Za molitev je pripravljenih več kratkih delov. Lahko izvedemo vse, lahko le nekatere izmed njih. Med molitvijo lahko po lastni presoji vključimo pesmi. Nekaj predlogov je navedenih spodaj.
Predlogi pesmi
- Pesmi v čast sv. Janeza Boska
- Dominik (Oratorijska himna 2015, Jubilate III str. 58)
- Na tvojo besedo (Oratorijska himna 2014, Jubilate III str. 150)
- Originalen sem (Oratorijska himna 2021)
- Peter Skala – Jezus ljubil je apostole (Jubilate III str. 195)
- Za Božjo slavo (Oratorijska himna 2022)
Priprošnja svetniku
Če smo izvedli uvodno dejavnost (poglavje [B]), je ta del molitve nadaljevanje dinamike. Animatorjem razdelimo listke in pisala in jim damo navodilo, naj na listek zapišejo prošnjo glede zadeve, ki so jo zapisali pri uvodni dinamiki. Priporočijo naj se svetniku, ki jim ga je predlagal soanimator.
Če uvodne dejavnosti nismo izvedli, lahko na tem mestu animatorji razmislijo o aktualni težavi ali stiski, ki jih pesti. Nato prošnjo izročijo svetniku po svoji izbiri.
Litanije svetnikov
Dragi Gospod, hvaležni smo za priložnost, da smo lahko animatorji. Poklical si nas, da služimo, navdihujemo in prinašamo tvojo ljubezen med mlade. Danes se posebej priporočamo svetnikom – tvojim zvestim pričevalcem, ki so nam zgled vere in poguma.
V naslednjih trenutkih se bomo priporočili svetnikom. Po vsakem vzkliku odgovorimo: “Prosi za nas!”
Sveta Marija, vzornica zaupanja v Boga – prosi za nas.
Sveti Janez Bosko, zavetnik mladih in animatorjev – prosi za nas.
Sveta Marija Dominika Mazzarello, zgled požrtvovalnosti – prosi za nas.
Sveti Frančišek Asiški, prinašalec veselja in miru – prosi za nas.
Sveti Dominik Savio, zgled mladim, ki želijo biti sveti – prosi za nas.
Sveti Ignacij Lojolski, učitelj razločevanja – prosi za nas.
Sveta Terezija Deteta Jezusa, učiteljica preprostosti – prosi za nas.
Sveta Mati Terezija, pričevalka nesebične ljubezni – prosi za nas.
Vsi svetniki in svetnice, ki ste služili mladim – prosite za nas.
(Opomba: Dodajamo lahko še druge svetnike, npr. župnijske zavetnike, godovne zavetnike animatorjev itd.)
Molitev k sv. Janezu Bosku
V molitvi priporočimo sv. Janezu Bosku, ki je zavetnik vseh mladih in nas animatorjev ter ustanovitelj Oratorija:
(Opomba: priporočamo, da molitev lahko natisnemo ali projiciramo, da lahko sodelujejo vsi animatorji.)
Sveti Janez Bosko,
oče in učitelj mladine!
Sprejemljiv za darove Svetega Duha
in odprt za razmere svojega časa,
si bil za mlade, zlasti male in uboge,
znamenje prednostne Božje ljubezni.
Bodi naš vodnik
na poti prijateljstva z Jezusom,
da bomo v njem in njegovem evangeliju
našli smisel svojega življenja
in izvir prave sreče.
Pomagaj nam,
da bomo velikodušno opravljali poklic,
ki smo ga prejeli od Boga,
da bomo v vsakdanjem življenju
ustvarjali občestvo
in v povezanosti z vso Cerkvijo
navdušeno sodelovali
pri graditvi civilizacije ljubezni.
Izprosi nam milost vztrajnosti,
da bomo v duhu blagrov
živeli dosledno krščansko življenje.
Daj, da se bomo
pod vodstvom Marije Pomočnice
nekoč mogli srečati s teboj
v veliki nebeški družini. Amen.
Litanije blaženega Alojzija Grozdeta
Gospod, usmili se, – Gospod, usmili se.
Kristus, usmili se, – Kristus, usmili se.
Gospod, usmili se, – Gospod, usmili se.
Kristus, sliši nas, – Kristus, sliši nas.
Kristus, usliši nas, – Kristus, usliši nas.
Bog Oče nebeški – usmili se nas.
Bog Sin, Odrešenik svet, – usmili se nas.
Bog Sveti Duh – usmili se nas.
Sveta Trojica, en sam Bog – usmili se nas.
Sveta Marija – prosi za nas.
Sveti Jožef – prosi za nas.
Blaženi Alojzij Grozde – prosi za nas.
Mučenec vesoljne Cerkve – prosi za nas.
Sin slovenske matere – prosi za nas.
Pričevalec našega časa – prosi za nas.
Goreč v veri – prosi za nas.
Trden v upanju – prosi za nas.
Velik v ljubezni – prosi za nas.
Apostol evharistije – prosi za nas.
Častilec evharistije – prosi za nas.
Pričevalec evharistije – prosi za nas.
Zgled vztrajne molitve – prosi za nas.
Ljubitelj zakramenta sprave – prosi za nas.
Velik v odpuščanju – prosi za nas.
Odločen v odpovedi – prosi za nas.
Velikodušen v solidarnosti – prosi za nas.
Neomajen v zvestobi – prosi za nas.
Častilec Srca Jezusovega – prosi za nas.
Ljubitelj Brezmadežne – prosi za nas.
Zvesti sin Cerkve – prosi za nas.
Mučenec za vero – prosi za nas.
Zavetnik mladine – prosi za nas.
Priprošnjik v stiski – prosi za nas.
Jagnje božje, ki odjemlješ grehe sveta – prizanesi nam, o Gospod.
Jagnje božje, ki odjemlješ grehe sveta – usliši nas, o Gospod.
Jagnje božje, ki odjemlješ grehe sveta – usmili se nas.
V Gospodovih očeh je dragocena – smrt njegovih svetih.
Molimo. Nebeški Oče, na priprošnjo blaženega Alojzija Grozdéta nam pomagaj, da bomo pogumni in dosledni v življenju po evangeliju. Njegova življenjska daritev naj bo mladim vzor za iskanje pravih idealov, vsem pa v pomoč pri delu za spravo in mir. Po Kristusu, našem Gospodu. Amen.
D) POGOVOR OB SVETOPISEMSKEM ODLOMKU DNEVA (Jn 2,1-11)
Preberemo svetopisemski odlomek Marija v Kani Galilejski prosi Jezusa (Jn 2,1-11, glej poglavje [A]). Nato se ob pomoči spodnjih vprašanj o odlomku pogovorimo, po potrebi v manjših skupinah.
Vprašanja za razmislek in pogovor:
- Kateri dogodek opisuje odlomek? (Svatbo v galilejski Kani, kjer je Jezus naredil prvi čudež.)
- Kdo je opazil, da je vina zmanjkalo? (Marija.)
- Kaj je storila, ko je to opazila? (To je povedala Jezusu.)
- S kakšnim namenom je Marija Jezusu povedala, da je zmanjkalo vina na svatbi? (Sklepamo lahko, da je želela, da jim Jezus pomaga.)
- Zakaj se je v tej situaciji Marija obrnila na Jezusa? (Da je na svatbi zmanjkalo vina, je bila sramotna situacija za gostitelje. Marija jim je želela pomagati in je vedela, da lahko težavo v tistem trenutku reši samo Jezus.)
- Kaj nam to pove o Marijinem odnosu do ljudi v njeni okolici? (Da je skrbela za ljudi okrog sebe in jih želela pomagati.)
- Ali menite, da bi Jezus čudež storil tudi brez Marijinega prigovarjanja? (Kdo bi vedel? ¯\_(ツ)_/¯)
- Kaj nam lahko dogodek v Kani pove o delovanju Marije in tudi drugih svetnikov? (Da spremljajo naša življenja in jim je mar za nas; da za nas prosijo Boga, da bi nam pomagal, in da njihova priprošnja tudi deluje; vemo namreč, da je Jezus storil čudež, ko ga je za to prosila Marija, ne vemo pa, ali bi ga storil brez njene prošnje …)
E) POGOVOR OB PRIČEVANJU O ČUDEŽNEM OKREVANJU
Ste že kdaj slišali za kakšen čudež, ki se je zgodil komu, ki ga poznate?
Ste se že kdaj priporočali kakšnemu svetniku ali svetniškemu kandidatu?
Sedaj bomo prisluhnili pričevanju očeta in mame, ki ju je doletela zelo huda preizkušnja, pa sta se zatekla k priprošnji božjega služabnika škofa Antona Vovka in izkusila moč priprošnje svetniškega kandidata.
Z udeleženci poslušamo spodnji zvočni posnetek (ki je vključen tudi v katehezo za 3. triletje): pričevanje Lovra in Ane Lipovšek, ki spregovorita o čudežnem ozdravljenju dveletnega sina Metoda, ki po hudi nesreči čudežno ozdravi in je danes vesel otrok brez posledic nesreče. Po poslušanju se pogovorimo, lahko s pomočjo spodnjih vprašanj.
Vprašanja za razmislek in pogovor:
- Katera nesreča se je zgodila družini? (Deček je padel v zbiralnik vode.) Kakšen bi bil pričakovan izid nesreče dveletnega dečka? (Posledice pomanjkanja kisika in podhladitve so bile tako hude, da bi lahko umrl ali bil vsaj zelo težko prizadet.)
- Zakaj sta se starša zatekla k priprošnji Božjega služabnika Antona Vovka? Kdo vse je molil z njima? Kaj jima je pomagalo ohranjati vero in zaupanje v Boga?
- Se molitev v težkih situacijah vedno konča s čudežem? Ali je potem molitev zaman? (Bog da druge milosti, ki jih potrebujemo, npr. moč, da zdržimo v težavah, da okrepimo vero …)
F) POSNETKI O PRIPOROČANJU SVETNIKOM
Zbranih je nekaj posnetkov, ki vsak po svoje razlaga temo priporočanja svetnikom. Po lastni presoji lahko izberemo enega izmed njih in se po njem z animatorji pogovorimo o tem, kaj jih je nagovorilo, kakšna vprašanja so se jim porajala, kakšne so njihove izkušnje v odnosu do svetnikov itd.
Martin Golob: Kdo je moj vir moči in poguma?
Župnik Martin svetnike primerja z vezami in poznanstvi, ki nam lahko pomagajo, da nekaj hitreje dosežemo.
Oče Mike Schmitz: Ali katoličani častijo svetnike?
Mike Schmitz odgovarja na očitke, da v Katoliški cerkvi častimo svetnike na način, kot bi morali častiti le Boga. Poudarja, da nam svetniki dajejo zgled, kaj je Bog naredil v njihovem življenju. (Razlaga je v angleščini, je pa možno vklopiti kvaliteten slovenski prevod angleških podnapisov.)
Why Catholics Pray to Saints (Zakaj katoličani molijo k svetnikom)
Zelo kratka in preprosta razlaga iz neke radijske oddaje, v kateri gost odgovarja, zakaj se priporočamo svetnikom o priporočanju svetnikom. Svetnike primerja s prijatelji, ki jih prosimo za molitev. (V angleščini, vsebuje angleške podnapise, možno je vklopiti še slovenske avtomatsko generirane podnapise.)
Why Do Catholics Pray to Saints (Zakaj katoličani molijo k svetnikom)
Kratka in preprosta razlaga ob sličicah. Vsebina je zelo podobna prejšnjemu posnetku, prav tako govori o tem, da so svetniki kot prijatelji, ki jih prosimo za molitev. (V angleščini, vklopiti se da avtomatsko generirane podnapise.)
G) IGRE NA TEMO PRIPOROČANJA SVETNIKOM
Svetniški bingo
Pripomočki: priloga, pisala
Za vsakega udeleženca natisnemo tabelo v prilogi. (Glede na imena animatorjev v naši skupini lahko dodamo še dodatna polja in trditve o svetnikih.) Naloga vsakega animatorja je, da za vsako polje dobi podpis soanimatorja. Animatorji imajo za to npr. 10 minut časa. Zmaga tisti, ki prvi zapolni vsa mesta oz. je temu najbližje po pretečenem času. Če je polj na bingu več, kot je animatorjev v skupini, se lahko podpisi podvojijo, drugače strmimo k temu, da za vsak opis dobimo drug podpis. Bingo je povezan z lastnostmi, atributi in življenjem njihovih krstnih zavetnikov. Pred začetkom igre naj animatorji osvežijo znanje o svojem krstnem zavetniku. V primeru, da animator ne ve, kdo je njegov krstni zavetnik, si naj izbere svetnika, ki ga dobro pozna.
PRILOGA:
Moj krstni zavetnik je mučenec. | Moj krstni zavetnik je upodobljen z živaljo. | Mojega krstnega zavetnika se spominjamo v decembru. | Moj krstni zavetnik spada med priprošnjike v sili. |
Moj krstni zavetnik je poimensko omenjen v litanijah vseh svetnikov. | Moj krstni zavetnik je upodobljen v župnijski cerkvi moje župnije. | Moj krstni zavetnik je zapisal evangelij. | Moj krstni zavetnik je redovnik oz. ustanovitelj katerega od redov. |
V lasti imam podobo oz. svetinjico svojega krstnega zavetnika. | Vem, kje so pokopani posmrtni ostanki mojega krstnega zavetnika. | Na god mojega svetnika se opravlja poseben blagoslov. | Mojemu krstnemu zavetniku je posvečena vsaj ena cerkev v Sloveniji. |
Pantomima
Pripomočki: listi in pisala
Vsak animator na listek zapiše svojega krstnega zavetnika, nato vsak izžreba en listek ter na spletu poišče informacije o njem. S pantomimo nato vsak animator v skupini pokaže izžrebanega svetnika, drugi animatorji ugibajo, za koga gre. Če po 2 minutah ugibanja s pomočjo pantomime soanimatorji ne uganejo svetnika, animator poskusi svetnika narisati oz. opisati.
Kdo je moj priprošnjik? – Ugani kdo?
Pripomočki: kartončki svetnikov iz e-gradiv, lepilni trak
Predhodno natisnemo kartončke svetnikov, ki jih najdemo med e-gradivi. Na mizo pripravite kartončke svetnikov, tako da se podobe in opisa ne vidi. Vsak animator pristopi, izbere kartonček in si ga pritrdi na čelo. Animatorji se nato začnejo premikati po prostoru, da bi ugotovili, katerega svetnika predstavljajo. Drug drugemu zastavljajo vprašanja, tako da se nanje da odgovoriti le z: »Da,« oziroma z: »Ne.« Enemu soanimatorju lahko naenkrat postavijo le eno vprašanje, nato se premaknejo k naslednjemu. Med seboj lahko tekmujejo, kdo bo prvi pravilno ugotovil.
Nevidni zavetnik
Pripomočki: preveze za oči, kolikor je animatorjev
Cilj igre je, da se nekomu približamo, tako da on tega ne opazi. Nekaj animatorjev (eden na tri ostale) se javi, da se bodo preizkusili v vlogi zavetnika. Vsi ostali se razporedijo po prostoru in zaprejo oči (oči lahko prevežete, da ne bo kdo goljufal). Ko vsi mižijo, je naloga zavetnikov, da zaščitijo soigralce. To naredijo tako, da se nekomu približajo in ob njem stojijo 10 sekund. Paziti pa morajo, da animator ne ugotovi, da stojijo pri njem. Če se nekomu zazdi, da ob njem stoji zavetnik, vpraša: »Ali je ob meni zavetnik?« Če je odgovor s tem razkrinkal zavetnika, je zavetnik izločen, če pa se je zmotil, je izločen animator. Varovani je izločen tudi v primeru, če ga je zavetnik obvaroval (stal ob njem deset sekund) in ga nato potrepljal po rami. Takrat se varovani tiho usede na tla in počaka na konec igre. (Prilagojeno po Pika stop.)
Trikotnik prošenj
Vsak posameznik si med soanimatorji izbere eno osebo, ki mu bo predstavljala Boga, in drugo osebo, ki mu bo predstavljala zavetnika. Nato predvajamo glasbo, med katero se animatorji prosto gibajo po prostoru. Ko se glasba prekine, mora vsak poskrbeti za to, da z »Bogom« in »zavetnikom« tvori enakostranični trikotnik. Ko prvemu animatorju to uspe uspešno izvesti, se gibanje ustavi. Njegova dva animatorja ostaneta na mestu, tako da še naprej tvorijo trikotnik. Spet začnemo s predvajanjem glasbe in ostali animatorji nadaljujejo z igro, dokler ne vsi tvorijo trikotnikov ali pa novi trikotniki niso več mogoči.